آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

95 درصد اماکن ورزشی برای معلولان و جانبازان قابل استفاده نیست


رییس انجمن ندای معلولان ایران گفت: 95 درصد اماکن ورزشی سطح کشور برای معلولان و جانبازان مناسب سازی نشده و امکان استفاده این قشر از این امکانات فراهم نیست.
محمود کاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به اینکه سازمان تربیت بدنی اماکن ورزشی را با استفاده از منابع عمومی احداث می کند و این اماکن باید برای عموم مردم قابل استفاده باشد اعلام کرد: 7/4 درصد جمعیت هر جامعه ای را معلولان تشکیل می دهند و آمار 95 درصد نبود مناسب سازی اماکن ورزشی حاکی از نادیده گرفته شدن این قشر توسط سازمان تربیت بدنی است.
وی خاطرنشان کرد: معلولان از دو جنبه درمانی و ورزشی به منظور ارتقای سطح سلامت، به خدمات و امکانات این اماکن نیازمند هستند و بی توجهی به مناسب سازی این اماکن به معنی محروم کردن این افراد از امکانات مورد نیازشان است.
کاری با اشاره به مراسم تجلیل از ورزشکاران معلول که اخیرا برگزار شد گفت: پرچم جمهوری اسلامی تاکنون 300 بار در مسابقات جهانی توسط معلولان برافراشته شده و افتخارآفرینی این افراد در تمام عرصه ها غیرقابل انکار است و این امر باید موجبات توجه بیشتر به سلامت و ورزش این قشر را فراهم کند.
وی در ادامه متذکر شد: برابر ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان همه اماکن ورزشی موظف هستند تمامی خدمات خود را به جامعه معلولان به صورت نیم بها عرضه کنند و درکل کشور به جز مجموعه انقلاب که در عضویت سالانه خود تخفیفی برای معلولان قایل شده هیچ یک از اماکن ورزشی از این ماده قانون پیروی نمی کنند.
کاری در پایان اعلام کرد: انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران از 3 سال گذشته به دنبال ایجاد تعامل با سازمان تربیت بدنی درخصوص مناسب سازی اماکن ورزشی است اما طی این مدت این سازمان با وجود تعهدات بی شمار خود در این زمینه، هیچ اقدامی برای رفع این مشکل در سطح جامعه انجام نداده است.

__________________
پروردگارا ، یاری ام ده تغییر دهم آنچه را می توانم، بپذیرم آنچه را نمی توانم تغییر دهم و بینشی عطا فرما تا این دو را از هم بازشناسم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد