آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

بیشترین مناسب‌سازی در مراکز بهداشتی و درمانی

خبرگزاری آریا- سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نتیجه گزارش مناسب‌سازی گفت: براساس آخرین بررسی‌ها در تابستان سال 89، میزان امکان دسترسی افراد معلول به ساختمان‌ها و اماکن عمومی در سراسر کشور 27 درصد بوده است.
به گزارش اریا به ،دکتر احمد اسفندیاری که  افزود: استان چهارمحال‌ و بختیاری با کمترین میزان، 11 درصد مناسب‌سازی اماکن و استان آذربایجان‌شرقی با بیشترین میزان، 39 درصد و استان تهران نیز 24 درصد مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری را به خود اختصاص دادند.
اسفندیاری ادامه داد: بیشترین میزان مناسب‌سازی در دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی مربوط به مراکز بهداشتی- درمانی و کمترین میزان مناسب‌سازی مربوط به اماکن و معابر شهری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد امور شهید و ایثارگران با 42 درصد بیشترین میزان مناسب‌سازی و جهاد کشاورزی با 24 درصد کمترین میزان مناسب‌سازی را به خود اختصاص دارند که در این میان سهم سازمان بهزیستی 39 درصد بود.
وی در ادامه به بحث واردات خودروهای مناسب‌سازی شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته واردات چهار هزار و 700 خودرو به تصویب رسید. هم‌اکنون بخشی از این خودروها به کشور وارد شده است. همچنین یک‌هزار و 500 پلاک ویژه معلولان در بین افراد توزیع شده است که عبور از محدوده طرح ترافیک و پارک خودرو از امتیازات این پلاک محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد