آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

لقاح مصنوعی تاثیری بر عاطفه ندارد

 

کودکانی که محصول لقاح اسپرم و تخمک‌های اهدای شده هستند به اندازه کودکانی که به شیوه طبیعی متولد می‌شدند، رشد عاطفی مناسبی دارند.
به گزارش مرکز خبری امید به نقل از بی‌بی‌سی پژوهشگران دانشگاه کمبریج با بررسی کودکان از بدو تولد تا سن هفت سالگی دریافتند. تفاوتی از لحاظ ارتباطات خانوادگی میان این دو گروه کودکان پیدا نکردند.
نتایج این بررسی که بر روی 198 خانواده انجام شده است، در یک کنفرانس بهداشت تولیدمثل در بارسلونای اسپانیا اعلام شد.
این نگرانی وجود داشته است که کودکان متولد شده از باروری اسپرم و تخمک‌های اهدایی ممکن است دچار مشکل عاطفی بیشتری نسبت به کودکانی باشند که به طور طبیعی متولد می‌شوند. زیرا والدین ممکن است با این کودکان برخورد کمتر مثبتی داشته باشند و یا این کودکان به عنوان بخشی از خانواده خود به طور کامل مورد پذیرش قرار نگیرند.
این بررسی همچنین نشان‌دهنده "تفاوت قابل‌توجه" میان خانواده‌هایی بچه‌دار شده با کمک اهدای تخمک یا اسپرم، بر حسب میزان درمیان گذاشتن این مسئله با کودکان‌شان و گشودگی آنها نسبت به این قضیه بود. والدینی که درباره نحوه تولد کودک با او صحبت می‌کنند، توجه بیشتری به کودک خود نشان می‌دهند و با او رابطه گرم‌تری دارند.
در مجموع ابن بررسی نشان داد که کودکانی که از طریق اهدای تخمک و اسپرم متولد می‌شدند نسبت به سایر کودکانی که با اسپرم و تخمک واقعی پدر و مادر به دنیا می‌آیند دچار مشکلات عاطفی بیشتری نیستند.


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد