آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

خودرو ویژه معلولان و جانبازان رونمایی شد

با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور :
خودرو ویژه معلولان و جانبازان رونمایی شد

رییس سازمان بهزیستی گفت: موضوع مناسب سازی اماکن ، محیط های شهری و حمل و نقل در بند دوم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از ضعیف ترین بخش های این قانون است.
به گزارش خبرنگار مرکز خبری امید، عبدالحسن فقیه صبح امروز در مراسم رونمایی خودروی مناسب سازی شده معلولان و جانبازان که با حضور مدیرعاملان شرکت های خودروسازی سایپا و پارس خودرو در محل شیرخوارگاه آمنه برگزار شد اعلام کرد: سال گذشته سازمان بهزیستی با تفاهم نامه ای با شرکت پارس خودرو گام اول این طرح را به منظور آغاز روند مناسب سازی حمل و نقل به طور ویژه آغاز کردند.
وی بند دوم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که شامل انواع مناسب سازی ها است را به عنوان ضعیف ترین بخش این قانون در اجرا معرفی کرد و گفت: این بخش در طی سال های زیادی که از تصویب این قانون گذشته است آمار پایینی از مناسب سازی را به خود اختصاص داده است و بدین علت سازمان بهزیستی نگاه جدی ای به منظور تسریع به این روند با هماهنگی های لازم با ارگان های مربوطه را در اولویت برنامه های سازمان قرار داده است.
وی در رابطه با خودروهای مناسب سازی شده ویژه معلولان و جانبازان اضافه کرد: در بحث مناسب سازی حمل و نقل شرکت های پارس خودرو و سایپا بدون درنظر گرفتن سیاست های سودمحوری آمادگی کامل خود را در راستای همکاری برای اجرای این طرح اعلام کردند.
فقیه با اشاره به اینکه تاکنون خودروهای مناسب سازی وجود داشته اما به دلیل استاندارد نبودن فرآیند ساخت خطراتی را برای معلولان و جانبازان به وجود آورده بود اعلام کرد: امروز با ساخت این گروه از خودروها برای معلولان و جانبازان با توجه به تمام شاخص های استاندارد می توان به جرات اعلام کرد این خودرو بدون هیچ خطرآفرینی برای انواع معلولیت ها تعریف شده است.
وی در پایان ساخت این خودرو را گامی موثر برای جانبازان و معلولان معرفی کرد و گفت: تمام تلاش سازمان و شرکت های خودروسازی برای انجام این پروژه تولید با هزینه پایین معطوف است و امید داریم گستره این فعالیت به سرعت و با کیفیت افزایش یابد تا بتوانیم پاسخگوی کامل جامعه هدف خود باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد