آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

اولین همایش مناسب سازی محیط در سال جاری

نخستین همایش ملی «مناسب سازی محیط شهری»، با هدف آماده سازی محیط شهری برای جانبازان، معلولان جسمی و ذهنی این هفته در تهران برگزار می شود.
رئیس ستاد همایش ملی مناسب سازی محیط شهری دیروز در یک نشست خبری زمان برگزاری این همایش یک روزه را روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه جاری و مکان برگزاری آن را مرکز همایش های «رازی» اعلام کرد.
مهندس «مهدی امینی»، ترویج فرهنگ عدالت محوری را از اهداف مهم برگزاری این همایش دانست و تصریح کرد: متاسفانه مناسب سازی در جامعه بخوبی نهادینه نشده، در صورتی که اگر محیط مناسبی را برای جانبازان و سایر معلولان جسمی حرکتی ایجاد کنیم، توانمندی های آنان نیز برای حضور در جامعه بیشتر می شود.
وی افزود: مناسب سازی محیط شهری و خصوصی فقط مختص جانبازان و معلولان جسمی- حرکتی نیست، بلکه برخی افراد جامعه نیز در برهه هایی از زمان از جمله افراد مسن، به این مناسب سازی بویژه مناسب سازی فضاهای مسکونی، نیاز دارند.
امینی از ارسال 222خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد 203خلاصه مقاله مرتبط با عناوین و موضوعات همایش، تایید شده است.
وی از مناسب سازی محل سکونت 60درصد جانبازان قطع نخاعی کشور در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: چهار هزار و384جانباز قطع نخاعی در کشور وجود دارد که در سال گذشته با اعتباری حدود 80میلیارد ریال محل سکونت 2هزارو764 جانباز قطع نخاعی مناسب سازی شد.
معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اعتباری حدود 200میلیارد ریال در لایحه متمم بودجه پیش بینی شده است که براساس آن محل سکونت مابقی جانبازان قطع نخاعی مناسب سازی شود.
گفتنی است همایش ملی مناسب سازی محیط شهری را بنیاد شهید و امور ایثارگران، با همکاری 21دستگاه و سازمان دولتی و غیردولتی از جمله وزارت رفاه و تامین اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی، کشور، علوم و تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران برگزار می کند.
انجمن دفاع از حقوق معلولین، جامعه معلولین ایران و مرکز حمایتی ضایعات نخاعی ایران نیز از دیگر نهادهایی هستند که در برگزاری این همایش همکاری دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد