آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

مناسب سازی معابر پرتردد منطقه ۲ برای تردد معلولان تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ گفت : معابر اصلی سطح منطقه برای تردد سالمندان و معلولان، مناسب سازی می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ گفت : معابر اصلی سطح منطقه برای تردد سالمندان و معلولان، مناسب سازی می‌شود. محمد کریم شفیعی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این طرح که مطالعه آن سال گذشته آغاز شد، مسیر اماکن پرتردد مانند مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز خرید، ادارات و مراکز پرجاذبه و گردشگری مناسب سازی می‌شود.
وی افزود: خیابان‌هایی مانند سرو شرقی، سرو غربی، بلوار فرحزادی، بلوار پاکنژاد، بلوار دریا، بلوار دادمان و میادین اصلی منطقه نیز از معابر مهم و پرترددی هستند که همسطح سازی و مناسب سازی می‌شوند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این مسیرها و پیاده روها به گونه‌ای همسطح سازی می‌شود که امکان عبور معلولان و جانبازان با صندلی چرخدار و حتی کالسکه کودکان نیز به راحتی میسر باشد اظهار داشت: در پیاده روی سرو شرقی غربی که پرترددترین معبر محدوده سعادت آباد است، علاوه بر همسطح سازی، مسیر ویژه نابینایان نیز با استفاده از بلوک‌های فرش‌های مخصوص مشخص شده همچنین چراغ‌های راهنمای این محور به دکمه کنترل برای عابر پیاده مجهز شده‌اند تا افراد ناتوان جسمی، به راحتی از خیابان عبور کنند.
شفیعی ادامه داد: مرز میان معابر و پیاده روها نیز با نرده‌گذاری، معین شده تا هنگام عبور عابران از خیابان‌های پرتردد خطری از سوی خودروها آنها را تهدید نکند، این نرده‌ها ترکیبی از استیل، فلز و سنگ بوده و زیبایی خاصی در محدوده ایجاد کرده است. معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه بیان داشت: مسیر در‌‌نظر گرفته شده برای مناسب سازی در منطقه ۲ حدود ۱۰ کیلومتر است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد