آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

افزایش بی سابقه خشونت در میان نوجوانان ایرانی

آسیب‌ها- همشهری آنلاین:
یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، نسبت به افزایش بی سابقه سطح خشونت در جامعه به خصوص در میان نوجوانان هشدار داد.

دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، پایین بودن سطح شادی در جامعه را از عوامل بروز رفتارهای خشونت آمیز در جامعه عنوان کرد و افزود : در شرایط حاضر این رفتارها در میان نسل نوجوان و جوان بسیار نمایان است.

این اظهارات در حالی از سوی ابهری عنوان می شود که مسئولان کانون اصلاح و تربیت از روند رو به رشد جرایم خشونت آمیز در میان کودکان و نوجوانان خبر داده اند.

به اعتقاد اغلب کارشناسان، در صورت ادامه روند رو به رشد جرائم خشونت آمیز در میان نوجوانان، طی سالهای نه چندان دور شاهد جرائم سنگینتر از سوی این قشر خواهیم بود.
یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری در ادامه گفتگو با مهر همچنین گسترش بازیهای رایانه ای را در بروز خشونت تاثیرگذار دانست و گفت: بررسیها نشان می دهد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز در میان نوجوانانی که علاقه بسیاری به بازیهای رایانه ای دارند، بروز می کند.

ابهری در ادامه به عوامل بروز رفتارهای خشونت آمیز اشاره کرد و گفت : حضور والدین در خانه و کانون خانواده یکی از بسترهای تربیتی و تحقق رشد فردی و اجتماعی فرزندان است که بررسیها نشان می دهد اکثریت نوجوانان بزهکار که به دلیل رفتارهای خشونت آمیز مرتکب تخلف شده اند از وجود کانون خانواده محروم هستند.

این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه نوجوانان تک سرپرست چهار برابر بیشتر از همسالان خود در معرض آسیبهای اجتماعی و رفتاری هستند گفت: در صورت وجود نامادری و ناپدری و ناسازگاری بین این گونه خانواده ها که در اکثریت آنان مشهود است، فرزندان را در معرض آسیبهای اجتماعی قرار می دهد.

به گفته ابهری، افسردگی، افت تحصیلی ، پرخاشگری ، فرار از مدرسه و خانه، بزهکاری ناشی از محرومیت های مالی و فقر و گرایش به مواد مخدر و عضویت در گروه های بزهکار ، اصلی ترین آسیبهای موجود بر سر راه فرزندان تک سرپرست است.

این آسیب شناس، در پایان بر پوشش حمایت و تربیتی و شناخت نقاط ضعف رفتاری و روانی نوجوانان تک سرپرست تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد