آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

تاریخ پارالمپیک

در سال 1948 ، Sir Ludwig Guttmann مسابقاتی را بین معلولین آسیب‌های نخاعی جنگ جهانی دوم در شهر استوک مندویل انگلستان سازماندهی نمود

. چهار سال بعد ورزشکاران معلول هلندی نیز در این بازیها شرکت نمودند و یک جنبش بین‌المللی شکل گرفت . بازیهای المپیکی معلولین برای اولین بار در سال 1960 در رم برگزار شد که امروزه آن را پارالمپیک می‌نامیم. در بازیهای 1976 تورنتو دیگر گروه‌های معلولین نیز اضافه شدند و ایده ی ادغام گروه‌های مختلف معلولین در مسابقات بین‌المللی مطرح گردید. در همین سال اولین دوره بازیهای زمستانی پارالمپیک نیز در سوئد برگزار گردید.
امروزه بازیهای پارالمپیک مهمترین رویداد ورزشی معلولین محسوب می‌شود و 6 گروه گوناگون معلولین در آن حضور می‌یابند. دراین بازیها عملکرد موفقیت‌آمیز معلولین مورد تأکید قرار می‌گیرد نه معلولیت آنها . این نهضت از بدو تولد تا کنون رشد چشمگیری داشته است. تعداد ورزشکاران شرکت کننده از 400 نفر از 23 کشور در سال 1960 به 3806 ورزشکار از 136 کشور جهان در سال 2004 افزایش یافته است.
بازیهای پارالمپیک همیشه در سال بازیهای المپیک برگزار شده‌اند. از بازیهای 1988 سئول و بازیهای زمستانی 1992 در Albertville تا کنون بازیهای المپیک و پارالمپیک در یک محل برگزار شده‌اند. در 19 ژوئن 2001 موافقتنامه‌ای بین IOC و IPC به امضاء رسید که براساس آن بازیهای آینده الزاماً باید در یک مکان برگزار شوند. از بازیهای 2012 لندن به بعد، به شهر میزبان بازیهای المپیک موظف است بازیهای پارالمپیک را نیز برگزار نماید.
پکن میزبان بازیهای 2008 پارالمپیک خواهد بود بازیهای زمستانی نیز در سال 2010 در وانکوور ، کانادا برگزار خواهند شد.
بازیهای زمستانی پارالمپیک 2012 در لندن برگزار خواهند شد و میزبانی بازیهای زمستانی آن را شهر Jochi روسیه در سال 2014 عهده‌دار خواهدبود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد