آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آغاز به کار سرویس جدید حمل‌ونقل شهری معلولان از ۱۹ مرداد

رفاه‌و خدمات- وحید رضا نعیمی:
خدمات حمل‌ونقل شهری معلولان با تصدی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از روز شنبه ۱۹ مرداد آغاز می‌شود. این خبر را علی همت محمودنژاد رئیس این انجمن اعلام کرد.

محمودنژاد در مراسمی که برای گرامیداشت روز خبرنگار به همت این انجمن و با حضور ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی کل کشور برگزار شد، افزود اخیراً ۲۱ دستگاه خودروی ون توسط محمد باقر قالیباف شهردار تهران در اختیار انجمن قرار گرفت که پس از مناسب‌سازی و تجهیز این خودروها به سطح شیب‌دار و یخچال و دیگر وسایل مورد نیاز از هفته آینده به حمل‌ونقل معلولان در سطح شهر تهران خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: هر خودرو می‌تواند به‌طور متوسط هفت معلول را به مقصد برساند و برگرداند.

این خدمات به معلولانی عرضه می‌شود که دچار معلولیت شدید مانند ضایعات نخاعی هستند و نیاز به دریافت خدمات درمانی یا آموزشی در مکان‌های دیگر دارند. استفاده از این خدمات با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است.

به گفته رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران، رانندگان این خودروها از میان افرادی انتخاب شده‌اند که دست کم یک معلول در خانواده دارند و با نیازهای این قشر از جامعه آشنا هستند. وی یادآوری کرد: دولت نیز وعده کرده است 50 خودروی مشابه در اختیار انجمن بگذارد.

محمودنژاد رسانه‌ها را یاور همیشگی سازمان‌های مردم‌نهاد توصیف کرد و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه‌ها شادباش گفت.

ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و اعیاد شعبانیه، بیان اصولی نیازهای معلولان و دیگر اقشار آسیب‌پذیر را توسط رسانه‌ها در راستای تقویت سازمان بهزیستی ارزیابی کرد و گفت این امر به تضعیف این سازمان نمی‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از نیازهای عمده معلولان در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. قرارگرفتن حدود نیم میلیون نفر زیر پوشش بیمه مکمل درمانی از جمله خدمات بهزیستی در دولت نهم بوده است که افزایش چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

در ارتباط با معطل ماندن برخی از مواد قانون جامع حقوق معلولان از جمله معافیت از خدمت مردانی که با دختران معلول ازدواج کنند، رئیس سازمان بهزیستی گفت ملاحظه‌ای که ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح دارد‌، این است که ممکن است برخی مردان پس از معافیت از همسر خود جدا شوند.

وی یادآوری کرد: شرکت‌ ایران‌ایر قانون بلیت نیم‌بها برای معلولان در پروازهای داخلی را اجرا می‌کند، ولی دیگر شرکت‌ها به‌علت معلوم نبودن منبع تامین مالی این مصوبه از این کار خودداری می‌کنند که بهزیستی سعی می‌کند ردیف بودجه‌ای برای این منظور لحاظ کند.

فقیه افزود: در این زمینه با شرکت راه‌آهن نیز مذاکراتی انجام شده که به نتیجه نرسیده است. رئیس سازمان بهزیستی در زمینه مصوبه معافیت کالاهای مصرفی معلولان از پرداخت عوارض ورود به کشور گفت: اجرای این قانون در سازمان گمرک با مشکل روبه‌رو شده است.

تاریخ درج: 16 مرداد 1387 ساعت 19:38تاریخ تایید: 16 مرداد 1387 ساعت 20:31تاریخ به روز رسانی: 16 مرداد 1387 ساعت 20:26
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد