آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

تنها 3 معلول در ایران دارای خودروی مناسب‌سازی شده هستند

مدیرعامل انجمن حمایت ازحقوق معلولان:

دبیر ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری کشور با بیان این که مناسب‌سازی از 20 سال گذشته جزو ماموریت‌های سازمان بهزیستی کشور بوده است، گفت: ارزیابی‌های سال گذشته نشان می‌دهد، تنها30 درصد از محیط‌های شهری بدون موانع است.
محمدرضا مرادی در جلسه امضای تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و شرکت پارس خودرو، مناسب‌سازی را شامل محیط زندگی معلولان، محیط و تجهیزات شهری و خودروهای عمومی و شخصی خواند و افزود: بر اساس اصل طراحی جامع که در دنیا اجرا می‌شود، باید تلاش کرد، محیط و هر نوع محصول تولیدی، به گونه‌ایی طراحی شود که تمامی افراد با ظرفیت‌های ذهنی و جسمی متفاوت قادر به استفاده از آن‌ها باشند که در این راستا تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پارس خودرو به عنوان اولین شرکت، گام‌هایی را در زمینه مناسب‌سازی خودروهای شخصی و وارداتی ویژه معلولان برداشته که امیدواریم این دانش‌ در آینده نزدیک بومی شود.
مهندس وفایی ـ طراح پروژه مناسب‌سازی خودروهای معلولان شرکت پارس خودرو ـ نیز گفت: بحث مناسب‌سازی خودروهای معلولان در دو فاز انجام شده و خودروهایی برای معلولان با درصد معلولیت زیاد و کم تولید می‌شود.
در ادامه این جلسه کاری ـ عضو انجمن ندای معلولان ایران ـ خواستار عرضه خودروهای مناسب‌سازی شده با قیمتی معادل 10 تا 15 میلیون تومان شد و گفت: مشکلات عمده معلولان برای استفاده از خودرو در سیستم کنترل و گیربکس آن‌ها است که امیدواریم تمهیدات لازم در خودروهایی که قرار است ساخته شود، در نظر گرفته شود.

تنها سه نفر از معلولان ایران دارای خودروی مناسب‌سازی شده هستند

سالانه40 هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی در ایران دچار معلولیت می‌شوند

محمودنژاد ـ مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ـ نیز با بیان این که سازمان بهزیستی برای تشویق خودروسازان و همچنین کمک به تهیه خودرو معلولان، وام‌های بلند مدت در نظر گیرد، خاطر نشان کرد: تنها سه نفر از در ایران معلولان دارای خودروی مناسب‌سازی شده هستند، چرا که خودروهای ویژه آن‌ها30 میلیون تومان قیمت دارد.
وی با بیان این که سالانه40 هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی در ایران دچار معلولیت می‌شوند، اظهار کرد: این در حالی است که صنایع خودروسازی از این بابت هیچ غرامتی به سازمان بهزیستی نمی‌پردازند.

• خبرگزاری دانشجویان ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد