آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

درصد فضاهای شهری گیلان نیازمند مناسب سازی برای معلولان است

مدیرکل بهزیستی گیلان: هفتاد درصد فضاهای شهری گیلان نیازمند مناسب سازی برای معلولان است

خبرگزاری دیلم : مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان گفت: 70 درصد اماکن عمومی استان نیازمند مناسب سازی برای معلولان است.

کیانوش کوچکی‌نژاد در همایش یک روزه مناسب سازی محیط فیزیکی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح مناسب‌سازی محیط فیزیکی سالمندان، مادران باردار و کودکان نیز می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند.
وی آمار گروه معلولان را 10 درصد جمعیت کشور اعلام و تصریح کرد: کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان متشکل از اعضای سازمان مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، بنیاد شهید و استانداری تشکیل و جلسات متعددی طی 10 ماه گذشته با مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شده است.
کوچکی‌‌نژاد با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای مناسب سازی فضای شهری اظهار داشت: این اقدام بسیار با اهمیت و بزرگ است و همه سازمان‌ها باید در آن نقش داشته باشند.
مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان مشکل اصلی اجرای این طرح را مشکل فرهنگی و عدم آگاهی مدیران دستگاه‌های دولتی دانست و افزود: تلاش کرده‌ایم با برگزاری همایش‌های علمی کاربردی مدیران را به اهمیت این موضوع واقف کرده و آنان را برای همراهی با مجریان مناسبظ سازی فضای فیزیکی همراه کنیم.
کوچکی‌نژاد در ادامه از مناسب‌سازی 30 درصد اماکن و فضاهای عمومی استان خبر داد و اظهار داشت: در کشور نیز به همین میزان مناسب سازی شده است.
وی با اشاره به راهکارهای قانونی اجرای طرح مناسب‌سازی تأکید کرد: به موجب این قانون، سازمان‌ها موظفند در بودجه‌های عمرانی خود اعتبار لازم برای مناسب‌سازی در نظر بگیرند و همچنین ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌اند پایان کار نمی‌گیرند و بهزیستی استان به عنوان ناظر مناسب سازی فضاها سعی دارد این قوانین را اجرا کند.
کوچکی نژاد تصریح کرد: بازدیدهای متعددی از اماکن عمومی شهر رشت صورت گرفته و فضاها مشخص شده است، خیابان علم‌الهدی رشت به عنوان نمونه برای اجرای طرح مناسب سازی توسط شهرداری انتخاب شده و الگوی توسعه مناسب سازی در دیگر شهر های استان است.
بر اساس این گزارش در همایش یک روزه مناسب سازی محیط فیزیکی با هدف بهینه سازی فضاهای عمومی برای استفاده معلولان و افزایش امکان دسترسی آنان به حقوق خود که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، مباحثی چون لزوم مشارکت در ایجاد محیط فیزیکی قابل دسترسی برای معلولان، اولویت‌های طرح مناسب سازی، فناوری وسایل کمکی قابل دسترسی و سیاست‌های استانی مناسب سازی مطرح شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد