آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

فقط ‪۲۵‬درصدادارات بوشهرمحیط رابرای ترددمعلولان مناسب سازی کرده‌

.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان بوشهر گفت: فقط ‪ ۲۵‬درصد ساختمان‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده و تردد معلولان در ‪ ۷۵‬درصد این ساختمان‌ها با مشکل همراه است.

محمد گزیری،شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:شهرداری ها بدون درنظر گرفتن کار کارشناسی حوزه توانبخشی اقدام به صدور پایان کار ساختمان‌ها می‌کنند که این امر برای معلولان مشکل ساز شده است.

وی برضرورت توجه و اجرای کامل قانون حمایت از معلولان در جامعه از سوی مسوولان تاکید کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان بوشهر اظهارداشت: هم‌اکنون ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۷۵۰‬معلول در استان بوشهر شناسایی شده‌اند و زیر پوشش خدمات و حمایت‌های بهزیستی قراردارند.

گزیری اضافه‌کرد: ازاین شمار هشت هزاو ‪ ۳۵۰‬نفر واجد شرایط دریافت مستمری کمک هزینه توانبخشی هستند که اکنون چهارهزارو‪ ۵۵۵‬معادل ‪ ۶۰‬درصد کل واجدین شرایط این مستمری را دریافت می‌کنند و مابقی در نوبت دریافت کمک هزینه توانبخشی هستند.

وی اظهارداشت: باتوجه به تنوع فعالیت‌ها درسازمان بهزیستی کمبود اعتبار باعث شده که نتوانیم همه جامعه هدف را زیر پوشش حمایتی ببریم.

گزیری در زمینه ارایه خدمات به معلولان گفت: پارسال ‪ ۱۵‬میلیارد ریال کمک هزینه موردی ویک میلیارد ریال برای تامین لوازم توانبخشی پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به جمعیت هفت درصدی بیماران روانی در استان بوشهر اضافه کرد:هم‌اینک یکهزار بیمار روانی در این استان شناسایی شده که از این تعداد ‪ ۶۰‬بیمار بصورت ایزوله نگهداری می‌شوند.

گزیری افزود:سیاست سازمان بهزیستی بازگشت بیماران روانی به خانواده است در همین راستا امسال برای آموزش این بیماران کارگاه حمایت شده راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی بوشهر، درخصوص اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه گفت: پارسال دو هزار نفر در قالب این طرح در روستاها شناسایی شدند که در قالب ‪ ۶۸‬خانه بهداشت، ‪ ۲۴‬دهیاری و ‪ ۱۷‬مجتمع روستایی به آنها خدمات ارایه می‌شود.

گزیری ایجاد مراکز روزانه و مراقبت در منزل برای کلیه سطوح معلولیت را ازسیاست‌های سازمان بهزیستی ذکر کرد و افزود: سازمان بهزیستی برای حمایت از فارغ‌التحصیلانی که اقدام به راه‌اندازی این مراکز می‌کنند یارانه پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از کمک‌های سازمانهای مردم نهاد برای ارایه خدمات به معلولان ضروری است گفت: هم اینک پنج سازمان مردم نهاد فعال و ‪۹‬ جامعه معلولان در شهرستان‌های استان بوشهر وجود دارد که در ارایه خدمات به معلولان کمک می‌کنند.ک/‪۳‬

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد