آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

آرمان تحقق شهر بدون مانع

این وبلاگ تلاشی است برای برابر سازی فرصتها به منظور استفاده معلولین وجانبازان از امکانات جامعه

اجرای فاز اول مناسب سازی خیابان ایرانشهر برای معلولان تا پایان س

زمان: ۲۸/۰۵/۱۳۸۷ | ۱۲:۰۲:۵۲ بعدازظهر

 

95 درصد امکانات کشورهای پیشرفته برای معلولان قابل استفاده است


مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از مناسب سازی خیابان ایرانشهر به صورت پایلوت برای معلولان و جانبازان خبر داد و گفت : فاز اول این طرح تا پایان امسال اجرا می شود .

مهندس سید مصباح الدین متقی ، مدیر کل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران ، با بیان این مطلب گفت : معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تشکیل ستاد مناسب سازی ، سعی دارد تا شرایط مناسبی را از طریق ایجاد تناسب میان رمپ ها و سطوح برای افرادی که برای حرکت دچار مشکل هستند ، ایجاد کند .

وی افزود : این ستاد دارای سه کمیته شهرسازی ، فنی و عمران و اطلاع رسانی است و بخش های مختلفی مانند سازمان بهزیستی ، وزارت مسکن و شهرسازی ، بنیاد شهید و جانبازان و سایر بخش های مرنبط عضو آن هستند .

متقی با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی خیابان ایرانشهر ، خاطر نشان کرد : این ستاد ، مناسب سازی خیابان ایران شهر را به عنوان یک مدل اجرایی در دست اقدام دارد و با بررسی نیازهای معلولان و برنامه ریزی برای کاهش آن ها ، سعی دارد تا در یک فرایند زمانی مشخص این کار را به صورتی که بتواند برای سایر شهرها نیز قابل اجرا باشد، انجام دهد .

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران افزود : کارهای مطالعاتی و پژوهشی برای انجام این طرح انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال فاز اول این طرح اجرا شود .

متقی در ادامه اظهار کرد : خوشبختانه پارک ایرانشهر مناسب سازی شده است ، اما به دلیل این که پیاده روی این خیابان فضای کافی برای اجرای سرویس های لازم و جک معلولان نداشت ، در گام اول این کار از ساختمان شهرسازی در خیابان ایرانشهر آغاز شده و در حال انجام است .

وی با اشاره به وضعیت تردد معلولان درکشورهای پیشرفته گفت : در کشورهای پیشرفته ، 95 درصد امکانات شهرها برای معلولان نیز قابل استفاده است و با توجه به این که بر اساس آمار قشر مسن کشور به سمت نوعی معلولیت می رود ، باید ما هم امکانات را برای استفاده این افراد درزمان حال و آینده ، آماده کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد